Pravdivé a nepravdivé informace na webu

            S informacemi na internetu je to podobné jako s potravinami v obchodu nebo s výrobky na e-shopu. Lidé chodí do supermarketů, vybírají si tam například potraviny a potom je doma konzumují. Bohužel si neuvědomují ty souvislosti. Protože lze říci, že špatná informace může být stejně škodlivá jako nějaká běžná shnilá potravina. Informace jsou produkt jako každý jiný, jen mají označení, mediální. A toto vše řeší, radí a vysvětluje projekt na webu pod označením „Zvolsi.info“.
 světové novinky
Projekt „Zvolsi.info“            Na webových stránkách „Zvolsi.info“ studenti nabízejí klíč, jak nepravdivou zprávu rozeznat od té pravdivé. Je ale na každém čtenáři, jaký postoj k němu zaujmou.
                                                          
Projekt vznikl na Masarykově universitě v Brně a jeho cílem je zvýšit povědomí o důležitosti mediální komunikace.
 pracovnice call centra
Jak říkají a píší studenti této university, startuje tento projekt, protože se nechceme dívat na to, jak se chytré mozky plní hloupými informacemi.
 
Na webu jsou uvedeny různé body, které by měly lidem pomoci se zorientovat ve světě pravdivých i lživých informací. Je potřebné se dívat po jménech autorů článků, případně si je ověřit na Googlu. Dále je poukazováno na svalování viny a nálepkování, vymýšlení faktů, manipulaci prostřednictvím obrazových prostředků a na hru se strachem a emocemi.
 
Každý jednotlivý bod je v průvodci podrobně popsán a ukázán na příkladech.
 
Každý člověk si celý projekt může pročíst během deseti minut a je napsán vtipnou a přátelskou formou, aby nikoho neunavoval. Je doplněn o konkrétní příklady v podobě obrázků a velmi důležité jsou potom podrubriky, ve kterých je návod, jak se nenechat zmást.
 školitel v učebně
Na českém i slovenském mediálním prostoru je spousty webů, které jsou vysloveně lživé, ale projekt nechce být adresný a na někoho konkrétně ukazovat. Tím, že projekt nepoukazuje na konkrétní média či weby, je předpoklad, že bude otevřený pro všechny. V příručce jsou sice uvedeny konkrétní zprávy jako příklad, ale vždy je skrytý zdroj zprávy.